شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,250
بازدید دیروز: 24,358
بازدید کل: 151,971,665
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 95
کاربران حاضر: 95
ارائه مدلی جهت شناسایی ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری تکنولوژی محور از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی- واحد اراک)
چکیده:

هدف: همزمان با ظهور اینترنت، بانک ها در چرخه ی عمر خود از مرحله سنتی عبور کرده و به مرحله ی بانکداری مدرن رسیده اند. به دنبال این گذار، بانک ها با تکنولوژی های بانکداری متعددی آشنا شدند. اما همواره دغدغه ی اصلی در استفاده از این تکنولوژی ها، سنجش میزان کیفیت آنها و تأثیر آن، بر رضایت و وفاداری مشتریان بوده است. از این رو هدف این تحقیق ارائه مدلی است که توانایی سنجش کیفیت در هر نوع از تکنولوژی های بانکداری (خواه تکنولوژی هایی که هم اکنون در حال بکارگیری است،خواه تکنولوژی هایی که در آینده متولد خواهند شد) را داشته باشد. روش تحقیق: 400 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اراک به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابتدا با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی، به شناسایی ابعاد کیفیت خدمات بانکداری تکنولوژی محور در جامعه آماری پرداخته شد و سپس با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری، به بررسی تأثیر هر یک از متغیرها بر رضایت و وفاداری مشتریان در محیط نرم افزار لیزرل پرداخته شد. این تحقیق در فصل بهار سال 1391 انجام گرفت. نتایج: 8 بُعد (سادگی، اطمینان، امنیت، سفارشی بودن، جامع بودن، راحتی، خدمات پشتیبانی و دانش کارکنان) به عنوان ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری تکنولوژی محور شناسایی شدند. و در ادامه به بررسی تأثیر هر یک از ابعاد هشت گانه بر رضایت و وفاداری مشتریان پرداخته شد. کاربردهای مدیریتی: با توجه به اینکه مدل تحقیق حاضر، بدون توجه به نوع تکنولوژی به کار گرفته شده در بانک، به شناسایی ابعاد کیفیت خدمات پرداخته است، قابلیت کاربرد برای هر نوع تکنولوژی را دارد و یک مدل کلی محسوب می شود. نوآوری پژوهش: این تحقیق مدلی کلی جهت شناسایی ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری تکنولوژی محور را ارائه می کند.
 

کلید واژه: بانکداری تکنولوژی محور، ابعاد کیفیت خدمات، رضایت ، وفاداری، سادگی، اطمینان، امنیت، راحتی، خدمات مشتری، دانش کارکنان
نویسنده(گان): نادره السادات نجفی زاده، امین موجودی (فرستنده)، پریا قاسمی
منبع: مجله مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.