شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,900
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,588,330
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 296
کاربران حاضر: 297
بررسی رابطه بین مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان و وفاداری مشتریان (مطالعه موردی: مشتریان بانک پاسارگاد اهواز)
چکیده:

اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت در حال افزایش است و نتایج استراتژیکی برای شرکت ها در بر دارد. شرکت های بزرگ به طور قابل توجهی در فعالیتهای مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکت سرمایه گذاری می کنند. تمایل به سرمایه گذاری در مسئولیت اجتماعی شرکت نشان می دهد که این یک هزینه، محدودیت یا کار درستی که باید انجام داد، نیست بلکه منبعی برای کسب مزیت رقابتی است.امروزه مسئولیت اجتماعی شرکت برای اکثر سازمانها و مدیرانشان موضوعی مهم به شمار می رود. از اینرو هدف این تحقیق بررسی تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان بر کیفیت خدمات ادراک شده، رضایت و وفاداری مشتریان می باشد. برای انجام این پژوهش، 450 پرسشنامه در بین مشتریان شعبه سرپرستی بانک پاسارگاد شهرستان اهواز توزیع که 380 پرسشنامه جمع آوری شد. روش تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش، علّی است. آزمون فرضیه ها در نرم افزار لیزرل انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت بر کیفیت خدمات ادراک شده و رضایت، تأثیر مثبت و مستقیمی دارد. همچنین نتایج حاکی از وجود رابطه ای مثبت بین رضایت و وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان بانک بود. این تحقیق نتایجی را در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکت و کیفیت خدمات ادراک شده می دهد که می تواند مورد استفاده مدیران بانک ها قرار بگیرد.
فرمت فایل: Pdf

کلید واژه: مسئولیت اجتماعی شرکت، کیفیت خدمات ادراک شده، رضایت، وفاداری رفتاری، وفاداری نگرشی
نویسنده(گان): امین موجودی (فرستنده)، عبدالهادی درزیان عزیزی، پریا قاسمی
منبع: مجله مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 7000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.