شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,440
بازدید دیروز: 19,466
بازدید کل: 152,227,316
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 51
کاربران حاضر: 51
نقش کارآفرینی استراتژیک در موفقیت و حفظ کارایی سازمان ها و مزایای آن برای افراد و جامعه
چکیده:

درمحیط رقابتی امروز، شرکت ها نیازمند چالاکی و همچنین تطبیق خود با محیط درحال تغییر می باشند. در حالی که اغلب قادر به ایجاد یک سطح معینی از عملکرد و کارایی براساس فن آوری های موجود می باشند. در این مقاله ما یک مرور استنادی داشته و کارآفرینی استراتژیک را به عنوان مفهومی معرفی می کنیم که از مشارکت مدیریت استراتژیک و کارآفرینی به وجود می آید و از طریق آن شرکت ها قادرخواهند بود تا به طور همزمان از مزیت های رقابتی خود بهره برداری کرده و فرصت های آینده را نیز جست و جو کنند که موجب ایجاد نوآوری مستمر در شرکت ها شده و به آن ها کمک می کند تا در برابر انواع تغییرات محیطی واکنش مناسبی داشته باشند و در رقابت باقی بمانند. همچنین براساس یک مدل قبلی کارآفرینی استراتژیک را به عنوان فرایندی در نظر می گیریم که دارای یک سری ورودی ها و خروجی هایی می باشد. براساس این مدل منابع ورودی این فرایند، دانش و مهارت های فردی،منابع سازمانی و محیطی بوده و خروجی های آن شامل ایجاد ارزش برای مشتری ها، تولید ثروت برای سهامداران، سود مالی برای کارآفرینان فردی و ایجاد نوعی احساس رضایت درآنها و ایجاد منافع برای سایر ذینفعان و جامعه می باشد.
فرمت فایل: PDF

کلید واژه: کارآفرینی، مدیریت استراتژیک ، کارآفرینی استراتژیک ، موفقیت سازمانی
نویسنده(گان): سیدمحمدسجاد حسینی
منبع: مقالات مجلات معتبر خارجی
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.