درمحیط رقابتی امروز، شرکت ها نیازمند چالاکی و همچنین تطبیق خود با محیط درحال تغییر می باشند. در حالی که اغلب قادر به ایجاد یک سطح معینی از عملکرد و کارایی براساس فن آوری های موجود می باشند. در این مقاله ما یک مرور استنادی داشته و کارآفرینی استراتژیک را به عنوان مفهومی معرفی می کنیم که از مشارکت مدیریت استراتژیک و کارآفرینی به وجود می آید و از طریق آن شرکت ها قادرخواهند بود تا به طور همزمان از مزیت های رقابتی خود بهره برداری کرده و فرصت های آینده را نیز جست و جو کنند که موجب ایجاد نوآوری مستمر در شرکت ها شده و به آن ها کمک می کند تا در برابر انواع تغییرات محیطی واکنش مناسبی داشته باشند و در رقابت باقی بمانند. همچنین براساس یک مدل قبلی کارآفرینی استراتژیک را به عنوان فرایندی در نظر می گیریم که دارای یک سری ورودی ها و خروجی هایی می باشد. براساس این مدل منابع ورودی این فرایند، دانش و مهارت های فردی،منابع سازمانی و محیطی بوده و خروجی های آن شامل ایجاد ارزش برای مشتری ها، تولید ثروت برای سهامداران، سود مالی برای کارآفرینان فردی و ایجاد نوعی احساس رضایت درآنها و ایجاد منافع برای سایر ذینفعان و جامعه می باشد. فرمت فایل: PDF