مدیران بایستی با استفاده از تکنیکها ، روشها و فنون کارامد بتوانند با در نظر گرفتن تمامی عوامل به بهترین وجه ، شرکت را در جهت دستیابی به اهداف اصلی آن هدایت و اداره نمایند. یکی از روشها در حوزه علم مدیریت که در این زمینه نقش بسزایی دارد ، برنامه ریزی استراتژیک است. مدیریت شرکت با استفاده از علم برنامه ریزی استراتژیک، ابتدا با توجه به اهداف اصولی و انتظارات ، ذیعلاقه هایئ استراتژیک شرکت ، رسالت و آرمان ها را تعیین نموده ،سپس جهت تعیین جایگاه و توان شرکت و بررسی وضع محیطی ، جهت درک شرایط حاکم بر محیط ، نسبت به تجزیه و تحلیل محیط درون سازمانی و برون سازمانی اقدام می نماید. پس از تحلیل شرایط و برمبنای نتایج حاصله ، با توجه به آرمانها و رسالت ، اهداف بلند مدت شرکت تعیین شده و بر اساس نتایج ، تجزیه و تحلیل بعمل آمده بهترین راه و روش مناسب )استراتژی (جهت دستیابی به این اهداف را انتخاب و در جهت دستیابی به اهداف مذکور تلاشمی نماید. این فایل شامل بخش های مختلف جهت تدوین استراتژی شرکت تولیدی صنایع آرازخودرو (شرکت نمادین میباشد و جهت ارائه تدوین استراتژی به صورت غیر واقعی می باشد) به شرح زیر می باشد: مقدمه ، معرفی شرکت و خدمات آن، بیانیه چشم انداز ، بیانیه ماموریت یا رسالت ، بیانیه ارزش ، ارزیابی محیط داخلی و خارجی ، نقاط قوت وضعف ، نقاط قوت شرکت آراز خودرو ، نقاط ضعف شرکت آراز خودرو ، فرصتها و تهدیدها ، فرصتهای شرکت آراز خودرو ، تهدیدهای شرکت آراز خودرو ، ماتریس IFE ، ماتریس EFE ، ماتریس IEM ، ماتریس CPM ، ماتریس BCG ، ماتریس SPACE ، تدوین استراتژی ها ، ماتریس SWOT و ... است فرمت قایل: WORD