شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,078
بازدید دیروز: 13,772
بازدید کل: 152,266,340
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 67
کاربران حاضر: 67
بررسی تاثیر جهانی شدن و رقابت پذیری بر صادرات غیر نفتی
چکیده:

جهانی شدن فرایندی سیال از تحولات سیاسی و اقتصادی است که ضمن گسترش ارتباطات ، تعاملات فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی را افزایش می دهد. جهانی شدن با مشخصه های یکپارچگی تجارت ، حرکت سریع سرمایه ، تسریع در مبادله ی فن آوری ، پیشرفتهای فنی و نزدیک نمودن اقتصادهای ملی به اقتصادهای واحد و فراملی ، ارائه کننده ی تعریف جدیدی از روابط ، متغیرها و سیاستهای اقتصادی است. جهانی شدن موجب افزایش حجم و نوع مبادلات مرزی کالاها و خدمات و افزایش جریان سرمایه ی جهانی و همچنین تسریع انتقال فن آوری می شود. ایجاد فضای رقابتی از مهمترین و اساسی ترین عناصر برای ورود به فرایند جهانی شدن است. به عبارتی دیگر، ایجاد بستر رقابتی، توجه به صادرات و حذف موانع موجود و به دنبال آن افزایش قدرت رقابت پذیری از مهمترین شاخصهای آماده سازی بستر جهانی شدن است. در این تحقیق ضمن بررسی موضوع جهانی شدن و رقابت پذیری و تبیین ارتباط آنها، رابطه ی رقابت پذیری وصادرات غیر نفتی کشور آزمون شده است. به این منظور از ابزار اقتصاد سنجی و آزمون علیت هایسائو استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون علیت رقابت پذیری و صادرات غیر نفتی نشان دهنده ی عدم وجود رابطه ی علت و معلولی در صادرات غیر نفتی کشور است.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: جهانی شدن ، رقابت پذیری ، صادرات غیر نفتی ، آزمون علیت
نویسنده(گان): وحید علیزاده
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 6000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.