توجه و نگرانی درباره محیط زیست نه تنها یک موضوع عمومی که به یک موضوع بحرانی در سطح جهانی تبدیل شده است لذا بازار محصولات اکولوژیک در سطح جهانی در حال رشد میباشد و بدین منظور فعالیتهای بازاریابی پایدار (سبز) در بسیاری از کشورهای دنیا در حال افزایش است و محصولات سبز را به خریداران و مصرف کنندگان سبز عرضه میکنند با ورود به هزاره سوم ،افزایش وپویایی و رقابت شدید میان شرکتها برای تصاحب بازار از یک سو و افزایش نگرانی نسبت به محیط زیست و همچنین مقررات دولتی و افزایش آگاهی متقاضیان کالاها از سوی دیگر بنگاههای کسب و کار را بر آن داشت که سلامت جسمانی و روانی و پاکیزگی محیط را به عنوان عاما اصلی کسب مزیت رقابتی مد نظر قرار دهند. این مساله در تمام ابعاد سازمان ها وارد شده و بازاریابی را تحت تاثیر قرار داده. نیاز به تولید محصولات اکولوژیک و فعالیت های تجاری سبز ، شرکت ها را مجبور به تلفیق موضوعات زیست محیطی با تلاش ها و استراتژی های بازاریابی نموده است . تجار و فعالان عرصه بین المللی می توانندبا توجه به موضوع و استفاده از برندها ،برچسب ها و بستهب بندی های صحیح و سبز توجه مصرف کنندگان را به سوی خرید محصولات اکولوژیک جلب نمایند(2013،mohebbi).از اینرو در این مقاله به مفهوم بازاریابی سبز و سیر تکاملی آن و تاثیر ابزارهای بازاریابی سبز بر رفتار خرید مصرف کننده و خریدار کالا پرداخته و در آخر برای اجرای موفق آن راهکارهای عملیاتی ارائه نموده ایم .