شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,259
بازدید دیروز: 24,358
بازدید کل: 151,966,674
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 130
کاربران حاضر: 130
نقش بازاریابی محصولات کشاورزی در توسعه صادرات
چکیده:

یکی از اهداف تولید، صادرات آن است و بازاریابی یکی از ضرورتهای نظام تولید میباشد .اهمیت این موضوع تا حدی است که در کشورهای پیشرفته و حتی در کشورهای در حال توسعه بازاریابی مقوله ای مهمتر از تولید است و از بازاریابی بعنوان دست نامرئی تولید نام برده می شود. مسائل و مشکلات بسیاری در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی در کشورمان وجود دارد که از آن جمله می توان به نامناسب بودن ساختار تسهیلات بازاریابی، ناپایداری قیمت، فصلی بودن تولیدات کشاورزی، نامناسب بودن سیستم اطلاع رسانی بازار، هزینه بالای تولید و ضایعات فراوان در طول مراحل مختلف تولید، حضور دلالان و واسطه های فراوان و همچنین نامناسب بودن حمایتهای دولت درزمینه توسعه بازار و سیاستهای بازاریابی تولیدات روستایی اشاره کرد که همه این عوامل دست به دست هم داده و مانع دستیابی کشاورزان به درآمدهای بالا و افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی و همچنین مبارزه با فقر و محرومیت روستائیان می شود . با توجه به مسائلی که در باب اهمیت بازاریابی محصولات کشاورزی مطرح می شود لازم است که برای ارتقاء کمیت و کیفیت تولید و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و در نهایت توسعه این بخش قبل از تولید، بازارهای مناسب عرضه این محصولات شناسایی و زمینه عرضه محصولات تولید شده فراهم شود.

کلید واژه: بازاریابی ، اقتصاد کشاورزی، محصولات کشاورزی، صادرات.
نویسنده(گان): نیرالسادات آل احمد
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 8000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.