شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,973
بازدید دیروز: 19,466
بازدید کل: 152,230,849
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 83
کاربران حاضر: 83
گرایش به کارآفرینی و عملکرد بازاریابی کسب وکارهای کوچک
چکیده:

بیش از هفتاد درصد از صنایع فعال کشور را کسبوکارهای کوچک تشکیل میدهد که رقابت میان این نوع کسبوکارها بالا می باشد. این نوع رقابت موجب میشود که کسبوکارها برای ایجاد ارزش و تشخیص و بهرهبرداری سریع از فرصتهای بازار و به تبع آن کسب مزیت رقابتی و پیشیگرفتن از رقبا از روشهای گوناگونی استفاده کنند. یکی از راهکارهای پیشروی این شرکتها، توجه به مدیریت دانش و استراتژیهای مرتبط است. این پژوهش به تبیین گرایش به کارآفرینی و عملکرد بازاریابی کسبوکارهای کوچک پرداخته .جامعه آماریپژوهششرکتهای شهرک صنعتی شماره یک اهواز است. از میان این صنایع، سه صنعت غذایی و آشامیدنی، فلزی و خدمات مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع 137 شرکت فعال در این سه صنعت، 111 شرکت به عنوان نمونه انتخاب شد.. برای بررسی فرضیات از روش معادلات ساختاری با نرم افزار Smart PLS استفاده شد و برای توصیف دادهها از نرم افزار Spssنسخه 16 استفاده شد و سطح معناداری 0.05 در نظر گرفته شد. نتایج تحقیق نشان داد که مدیریت استراتژیک دانش با ارزشآفرینی و استراتژیهای نوآورانه بازاریابی ارتباط معنادار دارد و همچنین ارزشآفرینی با فرصتربایی و عملکرد مزیتساز کارآفرین ارتباط معنادار دارد و استراتژیهای نوآورانه بازاریابی و عملکرد مزیتساز کارآفرین در کسب وکارهای کوچک ارتباط معنادار دارند.
فرمت فایل: PDF

کلید واژه: کسب وکار، کارآفرینی، بازاریابی، شهرک صنعتی
نویسنده(گان): فروغ ادهمی ، محمدرضا حمیدی زاده
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.