در بازار رقابتی امروز، اثر مثبت آرم تجاری بر تعهد مشتری به نشان تجاری و عملکرد بازاریابی شرکت، برخلاف آنگونه که تاکنون درک شده، تنها از تقویت بازشناسی برند به دست نمی آید، بلکه ابتدا از طریق تسهیل توضیح هویت شخصی مشتری که منافع عملکردی برند را نشان می دهد و ارائه جذابیت های زیبایی شناسانه، به وجود آمده است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر مزایای آرم تجاری (مزایای شباهتی – توضیحی مشتریان، مزایای عملکردی و گرایشات زیبایی شناسانه) بر عملکرد شرکت با عامل میانجی گری تعهد مشتری به برند و تعدیل گری توسعه برند در ارتباط تعهد مشتری و عملکرد شرکت است. این مطالعه با استفاده از طرح پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی انجام شد. داده های موردنیاز از طریق توزیع پرسشنامه بین مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی جمع آوری شد که جامعه موردنظر این پژوهش، تنها زن ها بودند. پرسشنامه پژوهش در شهرهای تبریز، منطقه آزاد ارس و ارومیه توزیع شد. پایایی همه متغیر در دامنه قابل قبول قرار دارند. برای آزمون مدل از روش کمترین مربعات جزیی و نرم افزار PLS-Graph استفاده شد. یافته ها نشان میدهد، که سه مزیت برند بر تعهد مشتریان به برند موثر بوده و تعهد مشتریان نیز در عملکرد برند تأثیر مثبت دارد. در نهایت توسعه برند نیز رابطه تعدیل کنندگی قوی در ارتباط با تعهد مشتری و عملکرد بازاریابی می باشد.