کارآفرینی فرآیندی است که طی آن فرد کارآفرین با ایده ای نو و خلاق وشناسایی فرصت های جدید و با بسیج منابع مبادرت به ایجاد کسب و کار نو، سازمان های جدید و نوآور و رشد یابنده می نماید. این فرآیند متاثر از زیرساخت ها و فناوری های حوزه فناوری اطلاعات در عصر جدید با تحول و پیشرفت همراه شده است. یکی از این فناوری هایی که تاثیر بسیار زیادی بر روابط اجتماعی و زندگی افراد مختلف در سرتاسر دنیا گذاشته است تلفن های هوشمند می باشند. در این مقاله سعی شده است ضمن ارائه تعریف کارآفرینی و مفاهیم مرتبط آن، ویژگی های آن معرفی گردند، سپس فناوری اطلاعات و تلفن های هوشمند نیز مورد تعریف و بررسی قرار می گیرند. در ادامه با توجه به نظر سنجی که از بین کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و نیز برخی از کارآفرینان حاضر در مراکز رشد و کارآفرینی انجام گردید، میزان تاثیر تلفن های هوشمند بر کارآفرینی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.