سازمان ها صرف نظر از نوعشان اعم از تجاری، غیرانتفاعی و دولتی، باید استراتژی ها و نیازمندی های خود را در قالب اهداف کلان و خرد، ماموریت، چشمانداز، منشور و اساسنامه ی سازمان تعریف نمایند. موفقیت یک سازمان بستگیِ زیادی به هدایت مناسب فعالیت های استراتژیک، عملیاتی و تاکتیکی جهت برآورده کردن نیازمندی ها دارد. از سوی دیگر، موفقیت سازمان در گرو وجود رابطهای صحیح و مناسب بین اهداف سازمان با نیازهای ذینفعان آن می باشد. خواسته های ذینفعانِ شرکت ها و سازمان ها، نقطه ی مناسبی برای شروع هدفگذاری سازمان بوده و آگاهی از نظرات و انتظارات ذینفعان و برآورده کردن آن می تواند متضمن موفقیت شرکت ها باشد. در این پژوهش بر اساس تئوری ذینفعان به شناسایی و اولویت بندی ذینفعان کلیدی شرکت بیمه ی کوثر پرداخته شد. سپس اولویت استراتژی های کلان شرکت با استفاده از نظرات گروه های ذینفع تعیین گردید. جامعه ی آماری این پژوهش مدیرانِ ارشدِ شرکت بیمه ی کوثر (خبرگان سازمان) و نمایندگان گروه های ذینفع شناسایی شده می باشد. برای تعیین اولویت ذینفعان از رویکرد ترکیبی مدلهای تصمیمگیری چند معیاره با رویکرد فازی و برای تعیین اولویت استراتژی ها از مدل ذینفعان فریمن استفاده گردید که بر اساس آن شرکت " الف" در اولویت ذینفعان و استراتژی " نفوذ در بازارهای بالقوه ی موجود در سطح نیروهای مسلح، کشور و منطقه با رویکرد حفظ و گسترش سهم بازار" در اولویت استراتژی ها قرار گرفت.