شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,807
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,660,810
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 107
کاربران حاضر: 107
شناسایی و رتبه بندی ذینفعان کلیدی شرکت بیمه ی کوثر و ارائه ی استراتژی های برتر در چارچوب مدل ذینفعان فریمن
چکیده:

سازمان ها صرف نظر از نوعشان اعم از تجاری، غیرانتفاعی و دولتی، باید استراتژی ها و نیازمندی های خود را در قالب اهداف کلان و خرد، ماموریت، چشم‌انداز، منشور و اساسنامه ی سازمان تعریف نمایند. موفقیت یک سازمان بستگیِ زیادی به هدایت مناسب فعالیت های استراتژیک، عملیاتی و تاکتیکی جهت برآورده کردن نیازمندی ها دارد. از سوی دیگر، موفقیت سازمان در گرو وجود رابطه‌ای صحیح و مناسب بین اهداف سازمان با نیاز‌های ذینفعان آن می باشد. خواسته های ذینفعانِ شرکت ها و سازمان ها، نقطه ی مناسبی برای شروع هدفگذاری سازمان بوده و آگاهی از نظرات و انتظارات ذینفعان و برآورده کردن آن می تواند متضمن موفقیت شرکت ها باشد. در این پژوهش بر اساس تئوری ذینفعان به شناسایی و اولویت بندی ذینفعان کلیدی شرکت بیمه ی کوثر پرداخته شد. سپس اولویت استراتژی های کلان شرکت با استفاده از نظرات گروه های ذینفع تعیین گردید. جامعه ی آماری این پژوهش مدیرانِ ارشدِ شرکت بیمه ی کوثر (خبرگان سازمان) و نمایندگان گروه های ذینفع شناسایی شده می باشد. برای تعیین اولویت ذینفعان از رویکرد ترکیبی مدل‌های تصمیم‌گیری چند معیاره با رویکرد فازی و برای تعیین اولویت استراتژی ها از مدل ذینفعان فریمن استفاده گردید که بر اساس آن شرکت " الف" در اولویت ذینفعان و استراتژی " نفوذ در بازارهای بالقوه ی موجود در سطح نیروهای مسلح، کشور و منطقه با رویکرد حفظ و گسترش سهم بازار" در اولویت استراتژی ها قرار گرفت.

کلید واژه: تئوری ذینفعان، ذینفعان، مدل ذینفعان فریمن، رویکرد تاپسیس فازی
نویسنده(گان): محمدرضا شجاعی ، محمدحسین سید علی جانلو ، سید مجتبی میری (فرستنده)
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.