شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 05 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 36,299
بازدید دیروز: 46,224
بازدید کل: 160,464,374
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 113
کاربران حاضر: 113
راهبردهای استراتژیک توسعه صنایع فرهنگی
چکیده:

با تغییر پارادایم توسعه از کلاسیک به نوین، توسعه پایدار و از جمله مسائل فرهنگی تبدیل به ارکان اصلی توسعه شده است. در این میان افزایش آگاهی مردم جامعه نسبت به مسائل فرهنگی و صنایع فرهنگی در قالب توسعه پایدار در جهان از ضریب بالایی برخوردار شده است، به طوری که سازمان های بین المللی مختلفی در این راستا تلاش می کنند. برای این منظور توجه به ویژگی ها، پتانسیل ها، دانش تجربی و بومی در زمینه ملی توسعه پایدار، صنایع فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به تدوین راهبردهایی برای توسعه صنایع فرهنگی پرداخته شده است. روش تحقیق توصیفی – تحلیلی است و روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و میدانی می باشد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از مدل SWOT مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج آن ارزیابی شده است تا بتوان از نتایج به دست آمده به عنوان راهبردهای کلیدی در برنامه های توسعه کشور استفاده کرد. نتایج بدست آمده نشان می دهد کشور باید با استراتژی های تدافعی کار خود را شروع کرده و با در هم آمیختن استراتژی های تنوع و رقابتی به سمت پیاده سازی استراتژی های تهاجمی گام بردارد.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: صنایع فرهنگی، استراتژی، مدل SWOT
نویسنده(گان): روح اله سمیعی ، احمد رضائی (فرستنده)
منبع: همایش ملی صنایع فرهنگی نقش آن در توسعه پایدار
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.