هدف اصلی پژوهش تجزیه و تحلیل نقش آمیخته بازاریابی سبز در مزیت رقابتی شرکت ها می باشد. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها، توصیفی می باشد. جامعه آماری تحقیق شرکت های فعال مستقر در شهرک صنعتی بوعلی همدان می باشد که تعداد 128 شرکت هستند. حجم نمونه با توجه به جدول مورگان 82 شرکت تعیین شد. روش نمونه گیری تصادفی ساده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه می باشد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روایی صوری و نظر خبرگان استفاده شد و برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده و مقدار 890/0 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی آزمونهای کلموگروف- اسمیرنوف و t تک نمونه ای استفاده شد. نتایج نشان داد که آمیخته بازاریابی سبز و مؤلفه های آن(محصول سبز، قیمت سبز، توزیع سبز، ترفیع سبز) در مزیت رقابتی شرکت ها می تواند مؤثر واقع شود. فرمت فایل: Pdf