مفهوم نام تجاری، درک و فهم غالب مشتری از یک نام تجاری است. نام تجاری فقط در ذهن مردم وجود دارد. برای اکثر سازمانها، نام تجاری اولین عامل رقابتی و ارزشمندترین دارایی استراتژیک محسوب می شود. نام های تجاری می توانند از راه های مختلفی برای کسب و کار ارزش خلق کنند. درگیری ذهنی محصول و تعهد به نام و نشان تجاری موضوعات مهمی در توسعه و اجرای استراتژی های بازاریابی به شمار می روند. مزیت رقابتی عاملی است که سبب ترجیح سازمان بر رقیب توسط مشتری می شود. استراتژی نام تجاری از طریق توسعه یک نام تجاری با هویت ویژه و ارتقای آن، ارزش خاصی را برای مشتری خلق می کند که به سادگی توسط رقبا قابل تقلید نیست. در این مقاله سعی شده است تا به نقش و ارزش استراتژی نام و نشان تجاری در مزیت رقابتی سازمانها پرداخته شود و در آخر به جمع بندی مطالب می پردازیم. فرمت فایل: Pdf