شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,876
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,019,205
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 132
کاربران حاضر: 132
ارزیابی و انتخاب بهترین سبد محصولات بر اساس ترکیب متدهای تصمیم گیری ANP و TOPSIS (مطالعه موردی شرکت تولیدی شانجان)
چکیده:

همواره یکی از دغدغه های اصلی تولید کنندگان محصول یا خدمت در دوره بلوغ در چرخه عمر سازمان این است که با در نظر گرفتن شاخص هایی همچون سود،شرایط بازار و رضایت مشتریان سبد محصولات خود را پالایش نمایند. شرکت تولیدی شانجان به عنوان یکی از شرکتهای تابعه گروه صنایع غذائی آی سودا که قریب نیم قرن تولید انواع محصولات شیرینی و شکلات کشور را بر عهده داشته است ، تلاش نموده با مدل سازی مساله ارزیابی و انتخاب بهترین سبد محصولات به عنوان یک مساله MCDM، این دغدغه اصلی را با روش های کاملاً تخصصی و علمی مرتفع نماید و از این رهگذر بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد. این مدل سازی با استفاده از ترکیب متدهای تصمیم گیری ANP و TOPSISو با استفاده از یک الگوریتم که مشتمل بر پنج فاز است صورت گرفته است.در ابتدا با پرسش از متخصصین مرتبط در شرکت مورد بحث به روش طوفان فکری (Brain Storming) ، شاخص های انتخاب محصول مشخص و سپس با استفاده از تکنیک ANP، اوزان مرتبط با چندین شاخص ارزیابی و در ادامه با استفاده از رویکرد TOPSIS به اولویت بندی محصولات اقدام می گردد.

کلید واژه: ANP , TOPSIS، طوفان فکری، شاخص، NGT، تصمیم گیری
نویسنده(گان): عبدالعظیم بنامولایی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: تصمیم گیری
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.