همواره یکی از دغدغه های اصلی تولید کنندگان محصول یا خدمت در دوره بلوغ در چرخه عمر سازمان این است که با در نظر گرفتن شاخص هایی همچون سود،شرایط بازار و رضایت مشتریان سبد محصولات خود را پالایش نمایند. شرکت تولیدی شانجان به عنوان یکی از شرکتهای تابعه گروه صنایع غذائی آی سودا که قریب نیم قرن تولید انواع محصولات شیرینی و شکلات کشور را بر عهده داشته است ، تلاش نموده با مدل سازی مساله ارزیابی و انتخاب بهترین سبد محصولات به عنوان یک مساله MCDM، این دغدغه اصلی را با روش های کاملاً تخصصی و علمی مرتفع نماید و از این رهگذر بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد. این مدل سازی با استفاده از ترکیب متدهای تصمیم گیری ANP و TOPSISو با استفاده از یک الگوریتم که مشتمل بر پنج فاز است صورت گرفته است.در ابتدا با پرسش از متخصصین مرتبط در شرکت مورد بحث به روش طوفان فکری (Brain Storming) ، شاخص های انتخاب محصول مشخص و سپس با استفاده از تکنیک ANP، اوزان مرتبط با چندین شاخص ارزیابی و در ادامه با استفاده از رویکرد TOPSIS به اولویت بندی محصولات اقدام می گردد.