سازمان ها با قدرت دانش می توانند برتری های بلند مدت خود را در عرصه های رقابتی حفظ کنند. مدیریت دانش برخلاف مدیریت های دیگر زودگذر نیست بلکه اثرات ماندگاری دارد. شرایط و فضای رقابتی سازمان ها بیش از پیش پیچیده و به سرعت در حال تغییر است. به گونه ای که سرعت تغییر در بیشتر سازمان ها به مراتب بیشتر از سرعت توان پاسخگویی و تطبیق آن هاست. تغییرات مستمر دانش نیز وضعیت عدم تعادل جدیدی را برای سازمان ها بوجود آورده است . در این میان تنها سازمان هایی می توانند به حیات خود ادامه دهند که بتوانند مزیت رقابتی خود را حفظ نمایند به نظر اندیشمندان این عرصه حفظ مزیت رقابتی و بقاء سازمان به کمک مدیریت دانش امکان پذیر است. بنحویکه بتوان به طور مستمر به خلق دانش های نو در سازمان پرداخت. در این مقاله سعی داریم نسبت به سنجش موفقیت مدیریت دانش در صنعت نفت و گاز (شرکت توسعه صنایع نفت و انرزی قشم) اقدام نموده و در هر یک از ابعاد سنجش موفقیت، وضعیت شرکت را مشخص و میزان شکاف موجود در هر یک از ابعاد را تعیین کنیم . روش تحقیق حاضر از نوع و توصیفی- پیمایشی است. بدین منظور پرسشنامه ای با 35 سوال و در 8 بعد بر اساس مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش طراحی گردیده است. در پایان نیز راهکارهایی جهت بهبود وضع موجود ارائه شده است.