هدف از این پژوهش، بررسی بررسی تأثیر سطح تحصیلات بر نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان ( مطالعهای بر دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان ) میباشد. بدین منظور با مراجعه به تحقیقات انجام گرفته و با استفاده از مدل تعدیل شده اوقات فراغت ، ابعاد و مولفههای مرتبط با مفهوم اوات فراغت شناسایی شد و بر مبنای این متغییرها، پرسشنامهای مبتنی بر 25 مؤلفه طراحی گردید و روایی آن از طریق اعضای هیئت علمی گروه مدیریت و اقتصاد مورد تأیید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان میباشند، که حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 384 نفر تعیین شد که نمونهها به صورت تصادفی انتخاب شدند. همچنین، برای آزمون فرضیههای این تحقیق توسعه ای از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد و نتایج حاصل، نشاندهنده تأیید کلیه فرضیههای تحقیق و تأثیرگذاری زیاد سطح تحصیلات بر استفاده از شبکههای اجتماعی میباشد ( نرم افزار مورد استفاده LISREL 8.54 ).