دو بحث اساسی در مدیریت سازمانهای مدرن امروزی یکی بحث استفاده از تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطاتی و دیگری مشتری مداری و توجه به نیازها و علایق مصرف کنندگان می باشد؛ چرا که راز بقای سازمان ها در شرایط رقابتی موجود ایجاد ارزش برای سازمان است و این دو مقوله کلیدهای ایجاد این ارزش می باشند. لذا سازمان ها هم در بخش خصوصی و هم عمومی توجه زیادی را باید به این دو عامل معطوف نمایند. در این میان بسیاری از سازمان ها سعی در استفاده از تکنولوژی های اطلاعاتی برای ارائه هر چه بهتر و سریعتر خدمات و محصولات خود دارند اما این امر تنها زمانی می تواند برای سازمان بعنوان وسیله ای جهت موفقیت مطرح گردد که بتواند رضایت کاربران آنرا فراهم کند. در این تحقیق سعی بر آن است تا از طریق سنجش میزان رضایت دانشجویان دو دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه امام خمینی (ره) از سیستم گلستان و مقایسه تطبیقی آنها چشم اندازی را برای بهبود این سیستم در جهت افزایش رضایت کاربران آن ایجاد کنیم.