شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 50,446
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,651,818
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 107
کاربران حاضر: 108
اولویت بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بانک با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی ( AHP )
چکیده:

در هر سازمانی، مهمترین عامل برای حفظ و رشد سازمان، مشتریان آن هستند. اگر سازمان در جلب رضایت و وفاداری آنان موفق شود و بتواند آنان را حفظ کند، موجب رشد وبقای طولانی مدت سازمان می گردد . شناخت دقیق عوامل موثر بر وفاداری مشتریان و تعیین میزان اثر گذاری هر یک از آنها، در کمک به مدیران جهت تصمیم گیری درست، از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ در تحقیق حاضر سعی شده است تا ابتدا عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بانک ها بر اساس نظرات و اظهارات مشتریان و متخصصان شناسایی و سپس با کمک روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرم افزار اکسپرت چویس، اهمیت هر یک از عوامل مذکور را با توجه به تاثیر گذاری آنها بر وفاداری مشتریان تعیین کنیم. مدیران بانک ها می توانند با مورد توجه قرار دادن شدت تاثیر هر یک از این عوامل بر وفاداری مشتریان، راهبردهای موثرتری تدوین، و منابع بانک را متناسب با اهمیت هر یک از این عوامل اختصاص دهند. جهت دستیابی به این منظور، سه عامل اصلی مؤثر بر وفاداری شناسایی شده و سپس پارامترهای مرتبط با هریک از این عوامل در قالب پرسشنامه مقایسات زوجی تحلیل سلسله مراتبی میان ده نفر از مدیران ارشد بانک سپه در استان قم ارائه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در نهایت به ترتیب عوامل سرعت و دقت، ساعات کاری مناسب و مسئولیت پذیری به عنوان عوامل تاثیرگذار بر وفاداری مشتریان بانک ها رتبه بندی گردید.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: سازمان، رضایت، وفاداری، مشتریان، روش تحلیل سلسل مراتبی (AHP) ، بانک
نویسنده(گان): مهدی اسماعیلی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 20
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.