شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,748
بازدید دیروز: 21,349
بازدید کل: 152,093,963
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 41
کاربران حاضر: 41
رصد مؤلفه های ناظر بر پیشرفت جامعه در صحیفه نور امام خمینی (ره) با رویکرد فازی /*
چکیده:

پژوهش حاضر بر آن است تا به تحلیل گزاره های ناظر بر پیشرفت و تعالی جامعه در پرتو رهنمودهای امام خمینی (ره) در دوران قبل از انقلاب اسلامی بپردازد. لذا در این پژوهش و در گام اول، به منظور شناسایی گزاره های ناظر بر پیشرفت و تعالی جامعه، متن نه جلد اول تفسیر نور که رد برگیرنده فرمایشات حضرت امام در دوران قبل از انقلاب شکوهمند اسلام است، با استفاده از روش متن کاوی مورد تحلیل قرار گرفت. در گام دوم و برای کامل کردن اطلاعات و بررسی تک تک داده ها و همچنین روابط احتمالی بین انها از روش داده کاوی نیز استفاده کرده ایم. در گام شوم، طی فراگرد گردآوری و تحلیل داده های پژوهش، با بهره گیری از مصاحبه هایی نیمه ساختاریافته با خبرگان منتخب، داده های اولیه پژوهش که معطوف به شناسایی گزاره های پیشرفت و تعالی اقتصادی در سیره امام خمینی (ره) بودند، گردآوری شد. در گام چهارم، متن پیاده شده مصاحبه ها، چندین مرتبه مورد مطالعه و بازبینی قرار گرفت و 132 کد اولیه شناسایی و استخراج گردید. سپس در گام پنجم، کدهای اولیه با استفاده از نرم افزار MAXQDA چندین مرتبه مورد تحلیل و بازبینی قرار گرفته و 112 مولفه مورد اجماع قرار گرفت. سرانجام در گام ششم، جهت آزمون نتایج از تکنیک دلفی فازی استفاده شد. درنهایت 14 مضمون پایه پیشرفت اقتصادی، 34 مضمون پایه پیشرفت اداری و سیاسی، 37 مضمون پایه پیشرفت و تعالی انسانی و 3 مضمون پایه تعالی محیط زیست، از مجموعه داده ها شناسایی گردید.

فرمت فایل: PDF
برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس به صفحه شخصی رفته و با انتخاب گزینه افزایش اعتبار نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام نموده و بعد از شارژ حساب خود فایل را دانلود کنید.
کلید واژه: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، پیشرفت سیاسی ، پیشرفت اقتصادی ، تعالی انسانی ، پیشرفت پایدار ، رویکرد فازی ، صحیفه نور
نویسنده(گان): علی اصغر سعدآبادی (فرستنده)، شبنم نوروزی کهرایی
منبع: کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
موضوع: مدیریت اسلامی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 28
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.