نمایندگیهای بیمه خصوصی سامان با هدف شناسایی شاخصهای مؤثر در تعیین رضایتمندی بیمه گذاران تحقیقی با هدف شناسایی میزان اهمیت شاخصهای استخراج شده با استفاده از تکنیکهای تصمیم گیری چند شاخصه انجام داده است. تحقیق حاضر ، یک تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی میباشد . همچنین از آنجایی که نتایج این تحقیق، میتواند به طور عملی ، مورداستفاده قرارگیرد ، یک تحقیق مورد پژوهشی کاربردی میباشد . جامعه آماری تحقیق ، عبارت است ازنمایندگیهای شهرهای مختلف، که اقدام به مصاحبه با مشتریان گردیده تا شاخصهایی که از نظر این افراد برای رضایت مندی مشتریان ، از اهمیت بیشتری برخوردارند ، مشخص گردد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات به تفصیل توضیح داده شد ، به منظور تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات جمعآوری شده ، ابتدا به طراحی پرسشنامه ای با رویکرد تکنیک تحلیل (TOPSIS) اقدام شد و سپس با تحلیل اطلاعات مندرج ، برای تعیین اهمیت عوامل تاثیر گذار ، اقدام به ارزیابی معیارهای رضایت مندی بیمه گذاران شده است . از میان متغیرهای انتخابی با استفاده از تکنیک دلفی ، شش متغیر حق بیمه ، خدمات و تسهیلات ، وضعیت رفتاری کارکنان ، اطلاع رسانی ، خسارت پرداختی و مهارت و سرعت عمل کارکنان تعیین گشتند که بین این شش متغیر طبق محاسبات، معیار حق بیمه بیشترین وزن را داراست . فرمت مقاله: WORD