شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,159
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,015,488
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 87
اولویت بندی شاخص های رضایتمندی مشتریان توسط تکنیک Topsis (مطالعه موردی: شرکت بیمه سامان)
چکیده:

نمایندگیهای بیمه خصوصی سامان با هدف شناسایی شاخصهای مؤثر در تعیین رضایتمندی بیمه گذاران تحقیقی با هدف شناسایی میزان اهمیت شاخصهای استخراج شده با استفاده از تکنیکهای تصمیم گیری چند شاخصه انجام داده است. تحقیق حاضر ، یک تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی می‌باشد . همچنین از آنجایی که نتایج این تحقیق، می‌تواند به طور عملی ، مورداستفاده قرارگیرد ، یک تحقیق مورد پژوهشی کاربردی می‌باشد . جامعه آماری تحقیق ، عبارت است ازنمایندگیهای شهرهای مختلف، که اقدام به مصاحبه با مشتریان گردیده تا شاخص‌هایی که از نظر این افراد برای رضایت مندی مشتریان ، از اهمیت بیشتری برخوردارند ، مشخص گردد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات به تفصیل توضیح داده شد ، به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده ، ابتدا به طراحی پرسشنامه ای با رویکرد تکنیک تحلیل (TOPSIS) اقدام شد و سپس با تحلیل اطلاعات مندرج ، برای تعیین اهمیت عوامل تاثیر گذار ، اقدام به ارزیابی معیارهای رضایت مندی بیمه گذاران شده است . از میان متغیرهای انتخابی با استفاده از تکنیک دلفی ، شش متغیر حق بیمه ، خدمات و تسهیلات ،‌ وضعیت رفتاری کارکنان ، اطلاع رسانی ،‌ خسارت پرداختی و مهارت و سرعت عمل کارکنان تعیین گشتند که بین این شش متغیر طبق محاسبات، معیار حق بیمه بیشترین وزن را داراست .
فرمت مقاله: WORD

کلید واژه: رضایتمندی، معیارها ،تکنیک Topsis
نویسنده(گان): امیرحسین نادعلی جلوخانی
منبع: هفتمین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات
موضوع: تصمیم گیری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 2
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.