در این پژوهش پس از بررسی تئوری ها و استراتژی های ورود به بازارهای بین المللی، رابطه بین عوامل کشور هدف با انتخاب استراتژی ورود به بازارهای خارجی مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شرکت های خارجی فعال در ایران در صنایع خودرو، غذایی و آرایشی و بهداشتی بوده و بمنظور گردآوری اطلاعات مورد نیاز براساس فرمول کوکران 300 شرکت به روش نمونه گیری تصادفی ساده و طبقه ای انتخاب و پس از جمع آوری داده ها و تلخیص آنها، فرضیات پژوهش با استفاده از روشها و آزمون های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج بدست آمده بیانگر این موضوع است که بین عوامل کشور هدف (ایران) و انتخاب استراتژی های ورود به بازار رابطه معناداری وجود دارد