به منظور پیشرفت علمی، تحول و توسعه، بهبود عملکرد و تبدیل دانشگاه مورد مطالعه به یک دانشگاه راهبرد محور، استفاده از مدیریت عملکرد سازمانی و پشتیبانی از تحقق چشم انداز ضرورت می یابد که یکی از الزامات آن استفاده از مدل های ارزیابی عملکرد می باشد. بررسی های انجام شده نشان می دهد که با تلفیق مدل های ارزیابی متوازن (BSC) و تعالی سازمانی EFQM می توان چارچوب مناسبی را برای ارزیابی عملکرد فراهم نمود. در این تحقیق پس از بررسی مفاهیم نظری و مقایسه مدل های یاد شده، نقاط قوت و ضعف هر یک مورد بررسی قرار گرفته است. برای شناسایی اهداف راهبردی با رویکرد کارت امتیازی متوازن و متناسب با چشم انداز تعیین شده، از دو ابزار مصاحبه و پرسش نامه استفاده شد. سپس برای تعیین روابط علی اهداف، از ماتریس QFDاستفاده شد. در پایان، به منظور هم راستاسازی این دو مدل و تحقق دو عامل اثربخشی و کارآیی، ماتریس QFD مورد استفاده قرار گرفت که تلفیق دو مدل، باعث بهبود مستمر و افزایش بهره وری در دانشگاه می شود. فرمت فایل: WORD