بنگاه های کوچک و متوسط قلب اقتصاد جهان امروز هستند. ایجاد و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط یکی ازاولویتهای اساسی در برنامه های توسعه اقتصادی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است. سازمان های جدید با تحولات و تهدیدهای گسترده روبرو هستند از این رو تضمین و تداوم حیات و بقای آنها در گرو یافتن راه حل ها و روش های جدید مقابله با مشکلات است. این امر به نوآوری، خلق محصولات و بررسی روش های جدید بستگی دارد. در این مقاله سعی شده است پس از بررسی تعاریف و ویژگی های کسب و کارهای کوچک به اهمیت نقش مهارت های مدیریتی و نقش آن در نوآوری سازمان پرداخته شود فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس