شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,951
بازدید دیروز: 17,614
بازدید کل: 152,251,441
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 16
کاربران حاضر: 17
ارائه مدلی مفهومی از شرکتهای دانش بنیان
چکیده:

امروزه در بیشتر کشورهای جهان، صنایع کوچک و متوسط از جنبه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تولید صنعتی و ارایه خدمات در حال نقش آفرینی هستند. در اقتصاد مبتنی بر دانش، شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در رشد اقتصادی برعهده دارند. شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان شرکت یا موسسه ی خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه ی اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری سازی تحقیق و توسعه در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزار های مربوط تشکیل می شود. برای به بازار رسانیدن محصولات شرکت های دانش بنیان نیاز به تجاری سازی محصولات آنها می باشد. تجاری سازی فرایندی است که دانش تولید شده را به محصولات قابل عرضه در بازار تبدیل می کند. در مقاله حاضر، ضمن تعریفی از شرکت های کوچک و متوسط و بیان قانون شرکت های دانش بنیان به ارائه مدلی از ویژگی های شرکتهای دانش بنیان پرداخته شده و ایده محوری، قابلیت تجاری سازی و رقابت پذیر بودن از ویژگی این شرکتها مطرح شد و در پایان نتیجه گیری شده است در شرکتهای دانش بنیان از آنجا که مجموعه ای از مهارتها، توانایی ها و افراد متخصص در کنار هم هستند خلاقیت و نوآوری در این شرکت ها در اوج قرار می گیرد لذا در توسعه فن آوری ورونق اقتصادی جامعه نقش اساسی ایفا می کند
فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس

کلید واژه: شرکت های کوچک و متوسط، شرکت های دانش بنیان، تجاری سازی
نویسنده(گان): زهرا سروری اشلیکی
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.