با عنایت به اینکه بیکاری دانشآموختگان یکی از معضلات دیرینه و کنونی کشورهای گوناگون به ویژه جوامع در حال توسعه و توسعه نیافته است. بحران بیکاری در جوامع در حال توسعه ریشه دوانیده و دولتها قادر به برطرف کردن نیازهای تکنولوژیکی جوامع خود نیستند، چرا که بیشتر خروجیهای دانشگاهها با نیازهای بازار کار هماهنگی و همخوانی ندارد. در راستای حل این معضل، کارآفرینی و ایجاد روحیه کارآفرینی در دانشجویان نقش تعیین کننده ای دارد و از آنجایی که در نظام آموزش عالی یکی از مؤلفه های اثرگذار و مهم در ایجاد روحیه کارآفرینی، برنامه درسی است و نقش مؤثر و تعیین کننده و انکارناپذیری را در تحقق اهداف و رسالت های آموزش عالی از نظر کمی و کیفی دارد، در این مقاله به واکاوی اثر مؤلفه های برنامه درسی بر روحیه کارآفرینی دانشجویان پرداخته شد فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس