شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 31,931
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,633,303
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 140
کاربران حاضر: 141
کارآفرینی اجتماعی: مفاهیم، مراحل، ویژگیها و عناصر
چکیده:

کارآفرینی به عنوان پدیدهای نو ظهور، به تازگی در محافل علمی ایران مطرح شده است . با توجه به نقش مهم کارآفرینی اجتماعی در تغییر سطوح زندگی، سطح رفاه و ایجاد تغییر در زندگی اجتماعی، این موضوع طی سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از محققان و برنامه ریزان قرار گرفته است. در کارآفرینی اجتماعی با انجام فعالیتهای اجتماعی مخاطره آمیز، کسب و کارها با اهداف اجتماعی سعی در خلق ارزشهای اجتماعی و رفع معضلات و مشکلات جامعه دارند. روش مورد استفاده در این مقاله به صورت کتابخانهای و مبتنی بر مرور گسترده ادبیات نظری می باشد. بر این اساس سعی شده است تا با ارایه تعاریفی از کارآفرینی و مرور مباحثی در خصوص کارآفرینی اجتماعی و مراحل آن، سازمان های کارآفرینی اجتماعی، ویژگیهای کارآفرینان اجتماعی، عناصر کارآفرینی و چالشها و مزایای کارآفرینی اجتماعی، گامی در جهت شناخت و واکاوی دقیق کارآفرینی اجتماعی برداشته شده و اهمیت و ضرورت آن برای کاربست در کشور تبیین شود
فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس

کلید واژه: کارآفرینی اجتماعی، مراحل، عناصر و ویژگیها، سازمانهای کارآفرینی اجتماعی
نویسنده(گان): لیلا صفا، روح اله رضایی، شیرین گلباز
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.