تحقیق توصیفی پیمایشی حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های کشاورزی دانشگاه زنجان در زمینه کارآفرینی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل 398 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان بود که با توجه به جدول کرجسی و مورگان، تعداد 195نفر از آنان از طریق روش نمونه گیری طبقهای با انتساب متناسب انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که میزان نیاز آموزشی 20/2درصد از دانشجویان در زمینه کارآفرینی در سطح کم 36/7درصد در سطح متوسط و 43/1درصد در سطح زیاد بود. با توجه به یافتههای تحقیق مشخص شد که مهمترین نیازهای آموزشی دانشجویان مورد مطالعه در زمینه کارآفرینی به ترتیب اهمیت شامل نیازهای مرتبط با دانش کارآفرینی، مهارتهای عمومی، تدوین طرح کسب و کار، مهارتهای مدیریتی، شایستگیهای شغلی و قوانین و مقررات بودند فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس