کارآفرینی به عنوان پدیده ای نو ظهور، به تازگی در محافل علمی ایران مطرح شده است. در جهان رقابتی امروز، سازمانها، دانشگاهها و کشورهایی موفق هستند که قادر به بهره گیری بیشتر از اطلاعات و دانش باشند. به دلیل تحولات سریع اقتصادی، صنعتی و فرهنگی در چند دهه ی اخیر و نیاز کشور به تقویت ساختارهای دانایی محور و تولید ثروت از راه دانش، احتیاج به یک بسترسازی مناسب جهت تولید علم و فن به شدت احساس می شود. پرداختن به مقوله ی کارآفرینی و تربیت و آموزش دانش آموختگانی که دارای تواناییها و مهارتهای لازم برای راه اندازی یک کسب و کار مناسب باشند، از وظایف اصلی هر دانشگاه محسوب می شود. بنابراین در این مقاله به منظور بررسی کارآفرینی دانشگاهی و دانشگاه کارآفرین ابتدا تعاریفی از کارآفرینی، کارآفرینی دانشگاهی و دانشگاه کارآفرین ارائه خواهد شد. سپس مباحثی از ضرورت کارآفرینی و آموزش آن ارائه میگردد و نتیجه گیری از تحقیق حاضر انجام خواهد شد فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس