درشرایط کنونی کشور با توجه به افزایش جوانان تحصیل کرده و کمبود کار برای آنان، آموزش کسب و کار و فرهنگ کارآفرینانه در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می تواند راهکار ارزشمندی برای ایجاد تفکر کارآفرینانه و به دنبال آن کم کردن معضل بیکاری باشد. هدف این پزوهش آشنا نمودن افراد با دومقوله کارآفرینی دانشگاهی و دانشگاه کارآفرین و همچنین نقش دانشگاه در پرورش قابلیت های کارآفرینی است. روش پژوهش درمقاله حاضر با شبوه توصیفی تحلیلی بوده است که بصورت کتابخانه ای و از طریق بررسی پایان نامه ها مجلات لاتین و فارسی و استفاده از کتب مربوطه انجام گرفته است. دراین پژوهش ابتدا به کارآفرینی و اهمیت آن و سپس به بیان قابلیت های کارآفرینی اشاره شده است. بحث درباره کارافرینی دانشگاهی و تشریح مدلی دراین زمینه از دیگر مباحث این کارتحقیقاتی می باشد. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس