شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 29,763
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,631,135
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 43
کاربران حاضر: 43
نقش و تاثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی
چکیده:

مفهوم کارآفرینی در دهه های اخیر توجه جدی محافل علمی و سازمانهای دولتی و خصوصی را به خود جلب نموده است . همچنین ضرورت کارآفرینی به عنوان مفهومی چند بعدی در گفتمان مدیریت دولتی نوین مورد توجه قرارگرفته است . بنابراین نیاز به کارآفرینی جهت ربودن گوی سبقت از رقبا در عصر تغییرات فزاینده و سریع و یافتن راه های استفاده مناسب و اعتلای آن بیش از پیش احساس می گردد. در نتیجه یکی از مهمترین شاخه های کارآفرینی که کارآفرینی سازمانی می باشد، پاسخگویی به شهروندان و عملکرد بخش عمومی را بهبود بخشیده ومنجر به افزایش سرمایه اجتماعی می شود. از طرفی، کارآفرینی یک شاخصه درونی برای افراد است، ولی تمام افرادی که دارای شخصیت کارآفرین هستند نمی توانند در مرحله عملی کارآفرینان موفقی شوند، موفقیت در کارآفرینی برای این افراد تنها زمانی رخ می دهد که دارای سرمایه اجتماعی بالایی بوده و بتوانند با استفاده از سرمایه اجتماعی خود در تعاملات و کنش های اجتماعی به موفقیت شایانی در امر کارآفرینی نائل شوند. پس افراد کارآفرین باید دارای سرمایه اجتماعی بالایی باشند تا بتوانند ویژگی های شخصیتی نهفته در خود را بروز داده و باعث ایجاد کنش مثبت در جامعه و در نهایت رسیدن به توسعه پایدار شوند
فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس

کلید واژه: کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی ، سرمایه اجتماعی ، نوآوری ، خلاقیت
نویسنده(گان): مسعود پور کیانی، زهرا بهرامی نژاد
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.