دنیای پر رقابت سازمانی بگونه ایست که سازمان ها همواره باید به تغییر بعنوان یکی از محور های اصلی رقابت نگاه کنند و این تغییرات و نوآوری در سازمان ها از طریق کارآفرینی سازمانی محقق می شود. بنابراین هدف از این مطالعه ارزیابی عوامل موثر کارآفرینی سازمانی، بمنظور ایجاد و بقا و پایداری بنگاههای کوچک و متوسط است. این مطالعه با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن به اولویت بندی شاخصهای کارآفرینی سازمانی در شهرک صنعتی سمنان پرداخته است. بمنظور وزن دهی به شاخص ها و اولویت بندی آنها از روش سلسله مراتبی داده ها استفاده شده است. امروزه تفکر استراتژیک جزء لاینفک سازمان های پیشرو در محیط رقابتی است. کارت امتیازی متوازن از جمله ابزارهای پیاده سازی و برنامه ریزی استراتژیک در سازمان هاست که کاربرد زیادی در این زمینه دارد. نتایج نشان می دهد که اولویت دارترین بعد کارآفرینی سازمانهای در بنگاههای کوچک و متوسط سرمایه گذاری بین المللی است فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس