خلاءها و چالشهای موجود در تحقیقات کارآفرینانه در خصوص تبیین رفتار کارآفرینی، به ویژه در ارتباط با تحلیل فرآیندهای شناختی، تصمیم گیری و کشف و ارزیابی فرصتها، پژوهشها و مطالعات متعددی را به همراه داشته است. اینکه رفتار فرد به شدت تحت تاثیر عوامل روانشناختی و عصب شناختی قرار دارد، ضرورت توجه به سطح عصب شناختی رفتار کارآفرینان را نشان می دهد. بر این اساس هدف این مقاله بررسی امکان مطالعه در حوزه کارآفرینی با استفاده از روشهای عصب شناسی است. رویکرد انتخابی نویسنده، رویکردی میان رشته ای است که کارآفرینی را رشته ای در ارتباط با علوم زیستی و عصب شناسی تعریف کرده است. لذا در این مقاله ضمن تبیین مفهوم کارآفرینی و مضامین رفتار کارآفرینانه و نیز تعریف مفهوم عصب شناسی، به این سوال پاسخ داده می شود که آیا باید به ارتباط این دو با یکدیگر باور داشت یا به بیگانگی آنها و در نهایت به روزنه های ممکن برای ورود متدولوژی های عصب شناسی به دانش کارآفرینی اشاره خواهد شد فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس