نوآوری عبارت از پیدایش شیوه های نو در حل مسائل گوناگون سازمانی بوسیله گروهی از کارکنان در رشته های گوناگون. با نوآوری، این اندیشه های نو به محصول تبدیل می شود. کارآفرینی سازمانی عبارتست از فعالیت هایی که به طور سریع از حمایت قانونی و منبع سازمانی در جهت تلاش های نوآورانه برای ارائه محصول جدید، رشد، بهبود محصول و فرایند های جدید تولید برخوردار می گردد. به طور کلی می توان گفت کارآفرینی سازمانی به انجام فعالیت های کارآفرینانه در یک یا چند سازمان اشاره دارد. در مقاله حاضر ابتدا به بررسی ادبیات موضوع پرداخته و با اتکا به نتایج تحقیقات به شباهتهایی شامل نقش تشویق در نوآوری و کارآفرینی سازمانی، نقش آموزش و برنامه های آموزشی در نوآوری و کارآفرینی سازمانی، نقش فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی در نوآوری و کارآفرینی سازمانی، رابطه بین نوآوری و کارآفرینی سازمانی از نتایج تحقیقات اشاره شده است و در پایان با استفاده از این نتایج به ارائه پیشنهادات کاربردی از جمله اینکه برای پیشبرد اهداف نوآوری در کارآفرینی، تشویق افراد به کار تیمی و انگیزه دادن به افراد برای همکاری و هماهنگی با دیگران در انجام کارهای محوله، بوجود آوردن شرایطی و آموزشهایی که استعدادهای نهفته افراد را بکار گیرد تا منجر به خلاقیت در کار و حل مسائل شود، فراهم کردن زیر ساخت های ساختاری و منعطف برای بیان نظرات و دیدگاههای کارکنان و همچنین بررسی نتایج تحقیقات صورت گرفته در زمینه موضوع مورد نظر را، در نظر داشته باشند. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس