شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 21,246
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,702,146
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 55
کاربران حاضر: 55
مطالعه تئوریکی تجربی نقش نوآوری در کارآفرینی سازمانی
چکیده:

نوآوری عبارت از پیدایش شیوه های نو در حل مسائل گوناگون سازمانی بوسیله گروهی از کارکنان در رشته های گوناگون. با نوآوری، این اندیشه های نو به محصول تبدیل می شود. کارآفرینی سازمانی عبارتست از فعالیت هایی که به طور سریع از حمایت قانونی و منبع سازمانی در جهت تلاش های نوآورانه برای ارائه محصول جدید، رشد، بهبود محصول و فرایند های جدید تولید برخوردار می گردد. به طور کلی می توان گفت کارآفرینی سازمانی به انجام فعالیت های کارآفرینانه در یک یا چند سازمان اشاره دارد. در مقاله حاضر ابتدا به بررسی ادبیات موضوع پرداخته و با اتکا به نتایج تحقیقات به شباهتهایی شامل نقش تشویق در نوآوری و کارآفرینی سازمانی، نقش آموزش و برنامه های آموزشی در نوآوری و کارآفرینی سازمانی، نقش فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی در نوآوری و کارآفرینی سازمانی، رابطه بین نوآوری و کارآفرینی سازمانی از نتایج تحقیقات اشاره شده است و در پایان با استفاده از این نتایج به ارائه پیشنهادات کاربردی از جمله اینکه برای پیشبرد اهداف نوآوری در کارآفرینی، تشویق افراد به کار تیمی و انگیزه دادن به افراد برای همکاری و هماهنگی با دیگران در انجام کارهای محوله، بوجود آوردن شرایطی و آموزشهایی که استعدادهای نهفته افراد را بکار گیرد تا منجر به خلاقیت در کار و حل مسائل شود، فراهم کردن زیر ساخت های ساختاری و منعطف برای بیان نظرات و دیدگاههای کارکنان و همچنین بررسی نتایج تحقیقات صورت گرفته در زمینه موضوع مورد نظر را، در نظر داشته باشند.
فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس

کلید واژه: تئوریک، تجربی، نوآوری، کارآفرینی سازمانی
نویسنده(گان): داود کیاکجوری، هدا دیلمی
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.