در کشور ایران از یک سو نیاز شدیدی به استفاده از دستاوردهای کسب وکارهای کوچک و متوسط از قبیل اشتغال آفرینی توسعه نوآوری و رقابت جویی ملی به چشم می خورد. از سوی دیگر با توجه به نامساعد بودن محیط کسب و کار برای شکوفایی کسب وکارهای کوچک و متوسط، شاهد نرخ بالای شکست کسب و کارهای موجود بویژه کسب وکارهای نوپا بصورت ضمنی و آشکار هستیم. در چنین شرایطی آشنایی کارآفرینان با ریشه ها و دلایل این شکست ها به منظور توانمندسازی و آماده کردن آنها برای رویارویی با شکست و درس گرفتن از آن امری حیاتی می باشد. هدف عمده ای که در این تحقیق درنظرگرفته شده است، بررسی متغیرهایی بوده که آشنایی با آنها می تواند نگرش کارآفرینان را به شکست تغییر داده و آنها را درمسیری که گام برداشته راسخ تر از قبل کند. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس