آموزش به واسطه اینترنت، و به تبع آن ایجاد کسب و کارهای اینترنتی و تحرک بخشیدن به اقتصاد دیجیتالی با استفاده از توانمندسازی افراد کارآفرین، بخشی از اهداف استراتژیک در سیاستگذاری ها و مدیریت کلان کشورها به حساب می آید. بنابراین، پرورش کارآفرینان و در اختیار قرار دادن برنامه های آموزشی آنلاین و بومی به آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به منظور اثربخشی هر چه بیشتر برنامه های آموزش کارآفرینی، در این مطالعه وضعیت موجود دوره های آموزش کارآفرینی در ایران و جهان به شیوه کتابخانه ای و توصیفی تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته و با یافتن نقاط - ضعف دوره های موجود در ایران یک چارچوب نظری در جهت ایجاد برنامه ای مطلوب، بومی و اینترنت محور تدوین شده، و از این طریق الگوی تهیه یک برنامه آموزش مناسب برای پرورش کارآفرینان از طریق اینترنت در ایران را ایجاد و ارائه نموده است. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس