اهمیت و تاثیر واحدها ی کوچک کسب و کار در اقتصاد ملی کشورها بر هیچ کس پوشیده نیست. مروری بر روند شکل گیری مراکز رشد در کشورهای مختلف نشان دهنده دگردیسی قابل ملاحظه ای در مفهوم مراکز رشد درگذر زمان است. شرکت های تجاری بویژه شرکت های دانش بنیان برای بقا در صحنه رقابت نیازمند نوآوری مداوم در محصولات و فرایندها هستند تا بتوانند به نشانه های تغییر محیطی از جمله تغییر نیازهای روزافزون مشتری پاسخگو باشند. اصلی ترین کار در فرایند نواوری درنظر گرفتن مسیری است که شرکت ها جهت جستجوی ایده های جدیدی که پتانسیل بازرگانی شدن را داشته باشند در آن مسیر سازماندهی می کنند. راه اندازی مراکز رشد ایران با این هدف صورت گرفته که شاید بتوان با حداقل فضا و امکانات محلی مناسبی را برای ایجاد و راه اندازی واحدهای کوچک کسب و کار فراهم نمود. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس