یکی از مهمترین راه کارهای توسعه کارآفرینی درهنگامه جهانی شدن در مراکز علمی و آموزشی، شیوه آموزش و ارزیابی اثربخش بودن آنها در رفع نیازهای موجود جامعه است. با توجه به سند چشم انداز 20ساله یکی از اهداف آرمانی دستیابی کشورمان به جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه است. هدف این مقاله شناسایی و تبیین نقش مراکز علمی آموزشی بر توسعه کارآفرینی و نوآوری می باشد که بصورت کیفی و کتابخانه ای صورت گرفته و نتایج حاصل از این بررسی نشان می دهد که مراکز علمی ـ آموزشی نقش اصلی و اساسی در تربیت و پرورش نیروی انسانی کارآمد و کارآفرین بر عهده دارند. دانش آموختگانی که آموزش کارآفرینی را گذرانده باشند نسبت به دانش آموختگان دیگر دارای روحیه کارآفرینی بالا، همچون عزت نفس، انگیزه پیشرفت، مشارکت جویی، ریسک پذیری و کارآفرینی خلاق هستند. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس