امروزه هر شرکت یا سازمانی برای حفظ و تداوم حیات خود ناچار است با شرکت ها یا سازمان های دیگر به رقابت بپردازد. شرکت های تعاونی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. آنچه که شرکت های تعاونی را از سایر موسسات تجاری متمایز و مشخص می نماید، اصول و ارزشهای تعاون می باشد. در واقع شرکت های تعاونی با استفاده از اصول می توانند ارزشها را متبلور سازند و با استفاده از نقش های رقابتی که می تواند در هر اصل وجود داشته باشد، برای خود نسبت به سایر سازمان ها یا شرکت ها مزیت رقابتی ایجاد نمایند. دراین مقاله قصد داریم با مروری بر مقاله و تعاریف تعاون و رقابت پذیری به بررسی نقش و تاثیر هر یک از اصول تعاون و شاخصهای موجود در هر اصل که می توانند باعث رقابت پذیری دراین بخش گردند پرداخته و درنهایت یک مدل مفهومی ارایه نماییم فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس