شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 33,983
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,635,355
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 82
کاربران حاضر: 83
مطالعه ای درباره سهم هریک از مولفه های هوش هیجانی در رابطه با کارآفرینی در بین دانش آموختگان رشته های مدیریت دانشگاه پیام نور
چکیده:

هدف از تدوین این مقاله، تعیین رابطه بین مولفه های هوش هیجانی و سهم هریک از این مولفه ها بر کارآفرینی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه پیام نور می باشد که با توجه به رشته تحصیلی از بین کلیه دانشجویان دانشگاه 448 نفر انتخاب شده اند و ازاین تعداد112 نفر به عنوان نمونه مدنظر می باشند. پژوهش از نوع تحقیقاتی کاربردی و پیمایشی می باشد. اطلاعات و داده های تحقیق با استفاده از دو پرسشنامه هوش هیجانی و کارآفرینی جمع آوری شده اند. یافته های پژوهش نشان می دهد که مولفه ارزیابی عواطف، خود از بین 4 مولفه هوش هیجانی بالاترین میانگین را دربین نمونه دارا است. همینطور نتایج نشان دهنده رابطه بین هوش هیجانی و کارافرینی می باشند و از بین مولفه های هوش هیجانی ارزیابی عواطف خود و استفاده ازعواطف با کارافرینی درارتباط می باشند، ولی بین مولفه های ارزیابی عواطف دیگران و تنظیم عواطف با کارآفرینی رابطه ای مشاهده نشده است.
فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس

کلید واژه: هوش هیجانی، کارآفرینی، دانش آموختگان رشته مدیریت
نویسنده(گان): فاطمه مقصودی، سمیه نگهداری، زهرا ستوده
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.