هدف از تدوین این مقاله، تعیین رابطه بین مولفه های هوش هیجانی و سهم هریک از این مولفه ها بر کارآفرینی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه پیام نور می باشد که با توجه به رشته تحصیلی از بین کلیه دانشجویان دانشگاه 448 نفر انتخاب شده اند و ازاین تعداد112 نفر به عنوان نمونه مدنظر می باشند. پژوهش از نوع تحقیقاتی کاربردی و پیمایشی می باشد. اطلاعات و داده های تحقیق با استفاده از دو پرسشنامه هوش هیجانی و کارآفرینی جمع آوری شده اند. یافته های پژوهش نشان می دهد که مولفه ارزیابی عواطف، خود از بین 4 مولفه هوش هیجانی بالاترین میانگین را دربین نمونه دارا است. همینطور نتایج نشان دهنده رابطه بین هوش هیجانی و کارافرینی می باشند و از بین مولفه های هوش هیجانی ارزیابی عواطف خود و استفاده ازعواطف با کارافرینی درارتباط می باشند، ولی بین مولفه های ارزیابی عواطف دیگران و تنظیم عواطف با کارآفرینی رابطه ای مشاهده نشده است. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس