شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 34,269
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,635,641
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 82
کاربران حاضر: 83
نقش برنامه ریزی درسی آموزش عالی در ارتقای آموزش و اشاعه فرهنگ کارآفرینی
چکیده:

یادگیری و آموزش عالی از زمان های دور مورد توجه بوده است. از آنجائیکه تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در نقاط مختلف جهان موجب شده است که در امر آموزش برای یادگیری بر چهار محور (دانستن، بودن، انجام دادن و با هم زیستن) تاکید شود. از جمله این محورها یادگیری برای انجام دادن است، ویژگی های کارآفرینی (پرورش خلاقیت، روحیه ابتکار عمل، عمل به استقلال، خودآگاهی، یادگیری از طریق انجام امور، مهارت های خود اشتغالی و...) است. از این رو بر آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها تاکید شده است. این مقاله با روش تحقیق توصیفی انجام شده است. هدف از مقاله حاضر ترسیم نقش برنامه درسی آموزش عالی و توسعه آن در آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی مورد بحث قرار می گیرد و موضوعاتی چون اهمیت و ضرورت کار آفرینی، مهارت های کارآفرینی، اهداف دوره های آموزشی کارآفرینی، افراد تحت پوشش آموزش کارآفرینی، انواع آموزش های کارآفرینی، روش های آموزش کارآفرینی و پیشنهاداتی در جهت بهبود آموزش و ارتقای کیفی برنامه درسی آموزش عالی در راستای علمی و کاربردی و توجه بیشتر به کارآفرینی ارائه می شود.
فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس

کلید واژه: آموزش کارآفرینی، دانشگاه کارآفرین، فرهنگ کارآفرینی، مهارت های کارآفرینی
نویسنده(گان): مهدی خدادادی، عباس شکاری
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.