یکی از اهداف و وظایف مهم نظام آموزش عالی هر کشور پرورش نیروی انسانی متخصص و کارآمد مورد نیاز جامعه است. با روند تغییرات بین الملل و گذر از جامعه صنعتی به سمت جامعه اطلاعاتی، اتخاذ استراتژی جدید در راستای استفاده از ارزشها و فرصتهای جدید در دانشگاهها ضروری می نماید. به ویژه اینکه با توجه به اهمیت امر توسعه همه جانبه اقتصادی و سیاسی که توسعه آموزش و پژوهش نقش بسیار کلیدی در آن دارد و نیز اهمیت روزافزون سه انقلاب در دنیا معروفند)، دانشگاهها در جهت تغییر E-D-I یعنی انقلاب کارآفرینی، انقلاب دیجیتال و انقلاب اینترنت (که به سه انقلاب الگوهای آموزش و پژوهش و تغییر مهارتها و تواناییهای دانشجویان باید به تغییرات استراتژیک در حوزه های پژوهشی و آموزشی اقدام کنند. با توجه به آنچه در خصوص تغییر و تحولات جهانی و سرعت و شتاب آنها پیداست، حال این موضوع مطرح می شود که نقش دانشگاه در ارزش آفرینی و آماده سازی نیروی انسانی برای کسب ارزش در حوزه سه انقلابی که مطرح گردید چه می تواند باشد. در این مقاله سعی شده است ابتدا به تشریح و بررسی کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین، نقش دانشگاه کارآفرین و ضرورت دانشگاه کارآفرین سپس به موانع و مشکلات و در ادامه به عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی در دانشگاهها و در پایان هم به نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات پرداخته می شود فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس