هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تعیین کننده ی کاربرد ICTدر آموزشهای زیست محیطی توسط مالکان و مدیران SMEهای کشاورزی استان کرمانشاه بود. برای انتخاب نمونه ها از روش نمونه گیری طبقه ای استفاده شد. جهت گردآوری اطلاعات از نسخه ی اصلاح شده ی پارادایم نوین محیطی، پرسشنامه ی سواد دیجیتالی دانشگاه واشنگتن و پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده گردید. روایی محتوایی ابزار تحقیق با استفاده از نظرات افراد صاحبنظر در زمینه ی ICTبدست آمد. سنجش پایایی ابزار تحقیق با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ نشان از قابلیت اعتماد ابزار تحقیق داشت. یافته ها نشان داد که نگرش زیست محیطی و آشنایی با فناوری web عوامل تأثیرگذار بر قصد کاربردICT در آموزشهای زیست محیطی می باشند، همچنین قصد کاربرد ICTدارای ارتباطی معنی دار با متغیر کاربردICT در آموزشهای زیست محیطی بود، لذا پیشنهاد می شود تا از طریق یک کارزار آموزشی نسبت به ارتقاء نگرش زیست محیطی و دانش مدیران و مالکان این واحدها برای کار در محیط web اقدام گردد. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس