شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,076
بازدید دیروز: 25,555
بازدید کل: 151,974,046
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 97
کاربران حاضر: 97
مطالعه ی تئوریکی –تجربی کارآفرینی در صنعت گردشگری (هتل های کوچک و متوسط)
چکیده:

صنعت گردشگری از مهمترین بخش ها و عوامل رونق اقتصادی در بسیاری کشورها می باشد که توجه به آن در ایران نیز به دلیل وجود ظرفیت های بالقوه طبیعی و تاریخی، ضروری است. تقاضای بالای موجود در این صنعت موجب پیدایش هتل های کوچک و متوسط زیادی گشته و زمینه ورود کارآفرینان را به عنوان مدیران و صاحبان این هتل ها در صنعت گردشگری فراهم آورده، همچنین توجه به این نکته که درتحقیقات مختلف کمتر به مقوله کارآفرینی در این قبیل کسب و کارها پرداخته شده، اهمیت پرداختن به این موضوع را دو چندان می نماید. در مقاله حاضر، ضمن تعریف موضوع به مطالعه تطبیقی پژوهش های تجربی در زمینه کارآفرینی در صنعت گردشگری با نگاه به کسب و کار هتل های کوچک و متوسط و تبیین وجوه مشترک نتایج این تحقیقات پرداخته، به تاثیر عواملی چون خصوصیات کارآفرینانه ، مسائل و مشکلات پیش روی کارآفرینان در صنعت هتلداری و برخی ویژگی های جمعیت شناختی اشاره شد و پیشنهاداتی چون اتخاذ سیاست های حمایتی از طرف دولت و سرمایه گذاری و توجه بیشتر کارآفرینان و صاحبان این هتل ها در فن آوری های نوین برای بهبود بازاریابی و کسب مزیت رقابتی، ارائه گردید.
فرمت مقاله:  pdf همراه با لوگوی کنفرانس

کلید واژه: تئوریک، تجربی ، کارآفرینی ، صنعت گردشگری ، هتل های کوچک و متوسط
نویسنده(گان): صابر خلیلی اسبوئی
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: مدیریت جهانگردی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.