نیاز به بهبود راهبردهای تجاری موسسات کوچک و متوسط بعنوان موتورمحرک رشد اقتصادی و توسعه متوازن درکشورهای درحال توسعه بمنظور پاسخگویی به نیازهای درحال تغییر بازار و حفظ قابلیت رقابتی درمقابل موسسات بزرگتر بیش ازپیش احساس می شود. دراین خصوص کارآفرینی استراتژیک بعنوان ابزاری که ضمن افزایش توان مواجهه این موسسات با تغییرات محیط، مزیت های رقابتی پایداری را برای آنها ایجاد می کند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. با این وجود چالشهای متعدد بکارگیری فرایند کارآفرینی استراتژیک در موسسات کوچک و متوسط نگارندگان را برآن داشته دراین مقاله با بهره گیری از دیدگاه مبتنی برمنابع و رویکرد قابلیت های پویا، قابلیت های موثر بر بروز کارآفرینی استراتژیک دراین موسسات تشریح کنند فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس