بررسی چرایی موفقیت بعضی سازمان ها و عدم موفقیت برخی دیگرهمواره ذهن محققان و اندیشمندان علم مدیریت و کارآفرینی را به خود معطوف داشته است. شکی نیست که تغییر و تحول مداوم ضرورتی انکارناپذیر برای موفقیت و حیات سازمان های امروزی است. مهمترین و کارسازترین راه رسیدن به این مطلوب همانا خلاقیت و نوآوری است. برای آنکه بتوان بروز خلاقیت و نوآوری را در سازمان بصورت ارزش و فرایندی مستمر و دائمی درآورد باید که آن بصورت امری نهادینه در سازمان درآید. بنابراین در مقاله حاضر به مبحث نهادینه کردن نوآوری پرداخته شده است. درابتدا مفهوم و تعاریف خلاقیت و نوآوری و در ادامه تعاریف نهادینه کردن مورد بحث قرارگرفته است. از آنجایی که ضرورت شناخت ابعاد یک مساله دانستن عوامل موثر برآن مساله است نویسنده با بررسی مقالات پژوهشی منتشره در ایران لیستی از عوامل موثر بر نوآوری تهیه کرده است. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس