یکی از مهمترین دغدغه های انسانی، نوع کسب درآمد می باشد، که این از عامل ذاتی کسب وکار نشأت می گیرد. شرکت در کسب و کار به دنبال اهداف ارزشی می باشد که اولا، تضمینی بر بقاء شرکت باشد و ثانیا، باعث برتری شرکت در رقابت کامل شود؛ چالشی که فراسوی مدیران صنعتی و کارآفرینان در آینده می باشد. هدف از تهیه این مقاله آشنایی با کسب و کار شرکتهای بزرگ و دانش بنیان در اوضاع کنونی می باشد. درچند سال اخیر شرکتهای فراملی برای کسب بازار و سود بیشتر، تغییراتی بنیادی را در نوع کسب و کار خود بوجود آورده اند و یا به اصطلاح چندمنظوره عمل می کنند، همانند شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات؛ بنابراین در دنیای امروز مشتری و مصرف کننده (با در نظر گرفتن شاخصهای متأثره) می باشد که حرف آخر را در مورد محصولات و خدمات بنگاه بیان می دارد و بنگاه بایستی برای ضروری کردن محصول خود نزد مصرف کننده، خود را با ارزشهای مورد قبول اوهمسان کند فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس