کارآفرینی فرآیندی است که درشبکه ای از روابط اجتماعی واقع شده و این روابط می تواند روابط کارآفرین را با منابع فرصت ها محدود یا تسهیل نماید. در جامعه ایران امروز، موانع کارآفرینان صرفنظر از عوامل سیاسی، اقتصادی، حقوقی و مدیریتی بدلایل اجتماعی ـ فرهنگی از جمله نادیده گرفتن روابط و پیوندهای اجتماعی نیز می باشد. هدف ازاین پژوهش بررسی وجود یا عدم وجود ارتباط بین مولفه های سرمایه اجتماعی و میزان روحیه کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز ساری بود. نمونه آماری این تحقیق شامل 165 دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکزساری بوده است. ابزار اندازه گیری این تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته سرمایه اجتماعی Social Capitalو پرسشنامه محقق ساخته میزان روحیه کارآفرینی بوده است. دراین تحقیق از دیدگاه های پوتنام کلمن بوردیو و فوکویاما بعنوان چارچوب نظری تحقیق استفاده شده است و از تکنیکهای آماری ماتریس همبستگی و رگرسیون چندمتغیره استفاده شده است. فرمت مقاله: pdfهمراه با لوگوی کنفرانس