شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,347
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,518,625
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 102
کاربران حاضر: 103
بررسی ارتباط بین مولفه های سرمایه اجتماعی با میزان روحیه کارآفرینی؛ مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه پیام نورمرکز ساری
چکیده:

کارآفرینی فرآیندی است که درشبکه ای از روابط اجتماعی واقع شده و این روابط می تواند روابط کارآفرین را با منابع فرصت ها محدود یا تسهیل نماید. در جامعه ایران امروز، موانع کارآفرینان صرفنظر از عوامل سیاسی، اقتصادی، حقوقی و مدیریتی بدلایل اجتماعی ـ فرهنگی از جمله نادیده گرفتن روابط و پیوندهای اجتماعی نیز می باشد. هدف ازاین پژوهش بررسی وجود یا عدم وجود ارتباط بین مولفه های سرمایه اجتماعی و میزان روحیه کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز ساری بود. نمونه آماری این تحقیق شامل 165 دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکزساری بوده است. ابزار اندازه گیری این تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته سرمایه اجتماعی Social Capitalو پرسشنامه محقق ساخته میزان روحیه کارآفرینی بوده است. دراین تحقیق از دیدگاه های پوتنام کلمن بوردیو و فوکویاما بعنوان چارچوب نظری تحقیق استفاده شده است و از تکنیکهای آماری ماتریس همبستگی و رگرسیون چندمتغیره استفاده شده است.
فرمت مقاله:  pdfهمراه با لوگوی کنفرانس

کلید واژه: میزان روحیه کارآفرینی، دانشجویان، مولفه های سرمایه اجتماعی
نویسنده(گان): رقیه عباس نژاد، داوود ستارزاده
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه