در تعیین منشا شکست کسب و کار و فرایند آن، توجه مدیریت به یک وضعیت بحرانی در نقطه زمانی خاص، منجر به انجام اقدامات اصلاحی نامناسب و با وقفه شده و این امر به نوبه خود سقوط یک کسب و کار را به همراه خواهد داشت. رشد و توسعه یک کسب و کار همیشه مستلزم بحرانهایی خواهد بود که در طول زمان پدیدار می شوند. با این وجود، وقوع یک بحران همراه با دلایل و نشانه هایی خواهد بود که قبل از وقوع آن قابل شناسایی و تعیین می باشند. لذا تحلیل و فهم درست این نشانه ها توسط کارآفرینان و مدیران سازمانها و شرکتها می تواند درکاهش تعداد بحران و شکست کسب و کارها کمک قابل توجهی کند. لذا هدف این تحقیق، بررسی دلایل و نشانه های شکست در کسب و کارهای کوچک و متوسط می باشد. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس