کارآفرینی به عنوان موتورمحرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی در فرایند توسعه جوامع دارد، به گونه ای که توسعه کارآفرینی هسته برنامه های توسعه کشورها محسوب میگردد. طی چند دهه اخیر موضوعاتی نظیر تحول نوآوری و کارآفرینی توجه زیادی را در بخشهای دولتی به خود جلب کرده است. با اینکه اصطلاح کارآفرینی عمدتا درارتباط با بخش خصوصی بکاررفته است اما اکنون در ادبیات مدیریت بخش دولتی به وفور دیده می شود و مباحث زیادی درخصوص وجود ماهیت و کاربرد کارآفرینی در بخش دولتی شکل گرفته است و از سوی دیگر مقوله کارآفرینی استراتژیک به عنوان ترکیبی از اصول ابتدایی کارآفرینی و مدیریت استراتژیک و به منظور درک چگونگی خلق ارزش از طریق بهره برداری از فرصت های کارآفرینانه موجود درمحیط خارجی و توسعه مزیت رقابتی در شرکت ها و سازمان ها درسالیان اخیر جایگاه ویژه ای درادبیات کارآفرینی به خود اختصاص داده است. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس